Ergani Tanıma – Tenfiz Avukatı

Ergani Tazminat Avukatı
Ergani Siber Suçlar ve Bilişim Avukatı

Ergani Tanıma – Tenfiz Avukatı

Günümüzde mahkemelerde birçok dava görülmektedir. Bu dava içerisinde haklı olmak ve haklarınızı korumak da önemli olmaktadır. Hakları korumak, alınan cezayı en aza indirmek için de profesyonel bir avukat gerekmektedir. Bu avukatın ise iyi bir savunma yapması sizin için çok önemlidir. Alanında uzman bir avukat seçmek istiyorsanız Ergani avukatlık bürosuna sizleri bekleriz. Kadromuzda yer alan avukatlar sizin için en iyi savunmasını gerçekleştirerek davayı kazanmanızda sizlere yardımcı olacaktır. Büromuzdaki avukatlardan yardım alabileceğiniz birçok konu bulunur. Bunlardan biri de tanıma- tenfiz olmaktadır..

Tanıma Tenfiz Davası Nedir?

Tanıma tenfiz davasında yardım için avukatlarımıza başvurabilirsiniz. Peki tanıma tenfiz davası nedir? Bir ülkenin mahkemesinde bir karar alındığı zaman bu karar o ülkenin sınırları içerisinde geçerli olmaktadır. Ancak bazı durumlar ortaya çıkar ki bu durumlarda alınan kararın yabancı bir ülkede daha geçerli olması gerekir. İşte bunun olması için açılan davaya tanıma tenfiz davası adı verilmektedir. Tanıma tenfiz davasının açılması için bazı şartlar olduğunu söylemeliyiz. Bu şartlar yerine getirilmeden davanın açılması mümkün olmamaktadır. Bu şartlardan ilki yabancı mahkemede verilmiş olan kararın resmi bir belgede ilan edilmesi gerekmektedir. Davanın aynı zamanda hukuk davası olması gerekir. Yabancı mahkemede verilmiş olan bu kararın Türk kamu düzenine aykırı bir sonuç olmaması da şart olmaktadır.

Tanıma Tenfiz Davası Süreleri

Davayı açmak için bazı belgeler gerekmektedir. Bu belgeler ise kararın kesin olduğuna dair şerh, kararın verilmiş olduğu mahkeme tarafından kararın yazılı olduğu tasdikli aslı veya sureti, apostil şerhi, dava kimin adına açılıyor ise o kişinin nüfus cüzdanı ve pasaport fotokopisi, konsolosluk tarafından verilmiş olan ya da noter tarafından tasdiklenmiş avukat vekaletnamesidir. Bu belgelerle birlikte ve davanın şartlarını yerine getirdiğinizde davayı sorunsuz bir şekilde açabilirsiniz. Davanın ne kadar süreceğini merak ediyorsanız tebligat yapılacak kişinin durumuna göre değişiklik gösterdiğini söyleyebiliriz. Dava süreleri;

• İki taraf da Türkiye sınırları içindeyse bir hafta ile bir ay
  • Taraflardan biri Türk vatandaşı olmasına rağmen yurt dışında ise ve Türkiye’de avukat tuttuysa 3 ile 6 ay,
  • Taraflardan biri yurt dışında ikamet ediyor ve yabancı ülke vatandaşıysa Türkiye’de avukat tuttuysa 6 ile 12 ay olmaktadır.